klassresa / polen

Var ett tag sen jag skrev nu och har hunnit med en hel del under den tiden jag varit borta. 
 
Flög ner till polen förra måndagen med klassen och kom hem i fredags, vi besökte bland annat saltgruvan och auschwitz.
Varje kväll fick fri tid till att göra vad vi ville och för de mesta så spenderade vi tiden åt att vara på Krakows köpcentrum. På torsdagen var vi på en förläsning på ett universitet om östersjön och vid 12:00 fick vi fri tid, då tog jag och resten av klassen en taxi till ett äventyrsbad och va där i tre timmar tills vi åkte hem och besökte köpcentret en sista gång.
Maten var det blandade känslor om, som nästan alltid när jag åker utomlands.. svensk mat är bäst! 
-
bilder tänkte jag ju lägga upp, men dom får ni se imorgon istället. en bild på tre plagg jag köpte i polen kan ni få se nu. 
skinnjackan är från en polsk affär som jag glömt namnet på, och tröjorna är från ZARA.
-
Måste säga att jag blev positivt överaskad av polen, trodde inte alls det skulle vara så likt sverige, trodde faktiskt att det skulle vara mycket sämre där. Skillnaden var att det var fattigt och kläderna var också billigare i Polen.
Glassen är också värd att nämnas, den var gudomlig och kostaste bara 6:-/kula.. Så om ni åker till Polen någon gång måste ni testa glassen !! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0